Cougar/Mtn Lion/Coyote/Bear/...

Jag var så sjukt rädd för några timmar sedan! Jag var ensam hemma med hunden, och kände för att baka. Jag gick ut till uthuset där vi har vårt mjöl, och började rota runt. Plötsligt börjar hunden skälla och morra, och det kommer ett morr tillbaka. Från ett annat djur.
Jag fick panik och drog in hunden i skjulet, och stängde dörren. Hunden fortsatte skälla och morra, och ännu mer ljud kommer utifrån skjulet. Tillslut efter ett tag lugnar hunden ner sej, och jag släpper ut honom. Han går ut och nosar runt och är lite sur, men ger sen upp och kommer tillbaka. Jag springer mellan skjulet och huset i mörkret. Kommer in i säkerhet. Stänger alla dörrar. Panik!!!

Grejen är att min familj har berättat om hur många vilda djur som finns här där vi bor. För bara några dagar sedan såg en av våra grannar ett stort kattliknande djur, typ cougar / mountain lion och vi började låsa in hönsen ordentligt. De har också pratat om ifall vi ska fortsätta låta hunden gå ute under dagarna. Så det är inte bara inbillning...

Sen fortsatte jag baka mina små kakor, och tröståt lite... Men så här är det alltså att leva mitt ute på landet. Btw så maler vi vårt eget mjöl... så det har jag också gjort..







??????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0