back to normal?

Snart åker jag hem. Det borde ni veta vid det här laget. Med mej hem tar jag min stora lillasyrra, Annie the Frog . Det borde ni också veta. Men vad kommer egentligen hända när jag kommer hem? Vem vet.
Jag kommer hem den 13 juni, en måndag, runt lunchtid. Jag förväntar mej inget överhuvud taget. Well, någon (ma/pa) måste / borde väl komma och möta mej på flygplatsen typ. Men vad vet jag.

Sen kommer jet-lag -en . Sova in sent, vandra runt i paris lite med Frog, turista, ja allt sånt. Träffa lite människor, bara chilla. Men kruxet är att min första vecka hemma är alla gästelever ifrån sveriges sista vecka. (jag går på en något udda skola btw) Så hur ska jag pussla ihop det med kompisarna? I dont wanna intrude.. I remember how it was during the last week last year.. Men en liten visit till skolan kommer det väl bli av, typ på skolavslutningen. Jag vill ju träffa alla lärare, alla elever, allt jag saknat igen.

Jag kommer väl vara i Paris i typ 2-3 veckor med min frog.. Så ska vi ut till Normandie lite, Och sen ska vi dra till Sverige. I mitten av juli åker hon iallafall hem, Frågan är vad jag ska göra sen. Jag borde jobba, Jag borde göra något för att komma ihåg franskan, jag borde göra så mycket! Vad vill jag göra? Bara vara med familj, vänner och njuta. I sverige, i frankrike.

Sen börjar skolan igen. Den 31a augusti. Och jag börjar 2an, som anses vara det jobbigaste året på gymnasiet. 45 nya gästelever kommer ner till Paris, och det blir som att en cykel börjar om igen. En cykel som jag hoppade över ett år utav. Vad kommer jag ha missat? Kommer allt vara som det var för 1 år sen?

Och sen, 2 år utav gymnasium. Vad ska jag göra sen?

Skälet till att jag börjat tänka på det här är dels att det snart händer, dels att mina föräldrar nämnde att det var en bra idée att börja planera vad jag ska läsa nästa år. Eller det lilla jag har något att säga till i den frågan. Jag plockade upp min studieplan, öppnade SSP's hemsida, började göra lite research. Det mynnade ut i att jag satt hemma och gjorde personlighetstester, karriärtester, franskatester (sjukt mycket jag faktiskt glömt bort), räknade på intagningspoäng, jämförde utbildningar med betyg och meritpoäng, samt tittade på bilder ifrån SSP, både gamla från när jag var där, och från det här året. Utan mej.

Kurserna det visar sej att jag borde ta nästa år är svåra. Kemi B, delar av Fysik B,, Matte D, Eng C, Franska 6 och Sv B är bara några. Kul. Och för att komma in på min 1a utbildning behövs nära perfekta betyg.  Stress. Samtidigt fick allt bildtittande mej att se fram emot det hela. Jag saknar SSP, och längtar efter nästa år!

Och om ni läst hela vägen ner hit, ja då kan jag väl säga förlåt för en totalt ointressant, och något manisk text fylld med ångest och annat otrevligt. Jäklar vad långt det blev. Désolée

Kommentarer
Postat av: Ma

Oj, vår lilla diskussion satte visst igång många funderingar... Tur att vi snart kommer så att vi kan prata mer om allt. Kram ma

2011-04-04 @ 07:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0