Slö dag

Inget speciellt har hänt idag. Eller, inget viktigt iallafall. Jag har sett en braziliansk film med Ana och Barbara, sett ett antal avsnitt Cake Boss, sovit, skypat, och sen sist, men absolut inte minst såg jag l'arnacoeur på tvn, på franska. Det finns en fantastisk sak som heter netflix hemma hos oss, som gör att vi kan se filmer online, via internet, på tvn direkt, man betalar en månadsavgift, och så kan man se massor av filmer och tvserier.

Idag när jag bläddrade igenom den efter något ok att se på (glöm inte att vi har åldersgränser att ta hänsyn till, något som är rated R är inte ett alternativ, speciellt eftersom att det finns en "senast visad" lista...), så hittade jag några franska filmer, och några svenska, i foreign movies kategorin. Filmen kallad Heartbreaker, som inte var rated, och som var fransk fick det bli, och det visade sej vara l'arnacoeur, på orginal språk. Wohooo!!! (kan tillägga att Hors de Prix, en annan fransk film vi sett i skolan var rated R... hmm)



rated R... hmm amerikaner...





Kommentarer
Postat av: Ma

Vad innebâr R-rated? Är det min 18 âr, eller?

Kram

2011-03-01 @ 09:11:02
Postat av: ma

Btw, du mâste kolla om de har den svenska filmen Sound of Noice - den kan inte vara R-rated.

2011-03-01 @ 09:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0