i'm here to stay

Jag har hittat min familj i Prineville, och börjar komma in i rytmen. Har tom internet !! De nya syskonen känns som mina egna, och alla är jättetrevliga. På måndag börjar jag i skolan på riktigt!!! Äntligen känns det som.

Igår när jag och alla andra utbytisar kom fram var det en stor välkomstkommitée där och väntade. FV-mamman med mina v-systrar, LC (local coordinator = hon som placerade oss), och två andra familjer som också ska ha utbytesstudenter nu ibörjan. Vi var 6 eller 7 som kom med samma plan, och vi kommer vara typ 4 som går i min skola. Jag är enda svenska tjejen... Sen åkte vi och åt mat på en resturang precis i närheten. Alla portioner är ENORMA.
Efter det bestämmde LC att hon skulle ha et möte på skolan med oss om ett antal saker. Men först skulle vi gå på enassembly inför årets första football game, för att få lite school spirit och så. Så under hela assemblyn  så satt det ett antal chockade utbytisar med vidöppna ögon och bara stirrade. Vi fick förklara att det inte finns hos oss... vilket de tyckte var konstigt. Det var häftigt, men speciellt. Mötet med LC blev iallafall inställt, så det ska vi nog ha på måndag eller tisdag istället.

Sen åkte jag hem och fick se huset, hunden, och allt annat. Hunden är hur charmig som helst. Jag däckade frammåt 22 vår tid, alltså kl 7 på morgonen i paris. Vaknade 8 min tid, alltså 17 er tid. Ja det är 9 timmars skillnad.
Jag skriver lite om NY senare, men det var bland det roligaste jag vart med om. Så många andra utbytisar...
Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0