Dagbok

Hej hopp !

Chansen att jag får åka på fredag minskar för varje minut som går. Ännu inget telefonsamtal alltså. Detta deprimerande faktum som hänger liknar regnmolnet utanför fönstret. Imorrn ringer jag nog Explorius för att få rapport om dagsläget. Man undrar ju om det går framåt eller ej, men när jag tittar runt bland bloggarna känns det inte som att någon lyckas få en placering de senaste dagarna.

Jag hade aldrig gissat att jag var en av dem som skulle få en sen placering, det fanns liksom inte ens på kartan. Jag visste inte heller om hur många det är som blir placerade sent. Nu vet jag. Det enda jag önskade mej, egentligen , var att få komma till USA innan skolan började, och slippa komma typ en eller två veckor efter skolstart,  samt att hamna längs en kust (eller iallafall inte mitt i bibelbältet ) Självklart hade jag dagdrömmar om att hamna i Kalifornien, eller i New York, eller i en familj med barn i min ålder, inte minst hade alla i min närhet sådana drömmar.

Men jag visste ju att det  kvittar vilken stat man hamnar i , att bibelbältet nog inte är så hemkt dåligt egentligen, och att det är viktigare med en trevlig familj än en med barn i samma ålder. Men nu ser jag mina två ursprungliga förhoppningar krossas, den ena av min sena placering, och den andra av mig själv. De flesta skolorna har vid det här laget redan börjat, och nu kvittar det totalt vart jag hamnar - bara jag blir placerad snart!
Ursäkta för lång deppig utredning , åter till huvudämnet för inlägget.

Jag har skaffat en dagbok. Så nu ska jag börja skriva dagbok. Det kommer väl gå sådär, men det är värt ett helhjärtat försök. Jah har nämnligen insett att bloggar och andra sidor på nätet kan försvinna hur enkelt som helst, med bara ett klick, (Gret, tänker du på samma sak som jag ?) och därför vill jag ha mina mina minnen nedskrivna på något tåligare, typ papper ( som visserligen kan brinna upp enkelt, men ni förstår vad jag menar, ) Önska mej lycka till med det här...

 


 



PS. Ja Greta , jag kommer hem innan jag åker! Mamma hämtar oss imorrn kvälll. =)

Kommentarer
Postat av: johanna

Samma här, det är fullt i min skola också. Känns typ som att hela ens liv skulle rasa om man inte fick någon placering :(

2010-08-27 @ 09:24:06
URL: http://johannians.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0