Blood Drive =)

Idag hade vi en stor blood drive på skolan! mellan 8 och 3 var hela lilla gymnastiksalen fylld med elever som ville donera blod till röda korset. Varför? ja man missar minst 2 timmar av skolan, får en snygg t-shirt, får äta hur mycket kakor man vill, och man räddar liv.

Jag ville också delta. Men fick inte pågrund av att jag är en utbytesstudent. De ville inte ha blod från andra länder, eftersom att vi kan bära på en sjukdom vi är immuna mot, men som amerikaner inte är immuna mot. Eller något sånt. Fast när jag frågade doktorerna som jobbade där berättade de att det inte alls är så. De vill bara inte ha blod som är smittat med malaria, och hur mycket malaria finns det i sverige?

Istället jobbade jag, lara, barbara och nagina som volontärer, och missade istället 6 perioder i skolan, fick äta massor med kakor, fick en snygg t-shirt och kunde umgås med kompisar hela dagen. Definitivt värt det! Och dessutom fick vi se när de stora starka killarna i skolan blev lite knäsvaga, och svajiga...
När jag kommer hem ska jag definitivt donera blod. Det är klart som korvspad! Och i maj har vi en till blood drive.. Gissa vad jag kommer göra då?


Kommentarer
Postat av: Pa

Hej Det verkar som amerikanarna inte är så bra informerade vad som finns utanför landets gränser och ni är solidariska bara för att missa lektioner.

2010-12-10 @ 09:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0