God jul ...

Jag kan inte förstå att det redan är jul. Att det i frankrike och sverige redan är julafton. Att min familj om bara några timmar ska öppna paket, utan mej. Att jag inte är där, tillsammans med dem på den här viktiga dagen. Att jag inte kommer få äta någon svensk julmat, ingen svensk julmust, inte mosa aslan, inte reta mina syskon för att tiden ska gå fortare. Det är helt fel. Aldrig mer säger jag. Aldrig mer ska jag vara borta från er på julafton.


Imorgon kommer vara en väldigt lång dag. Ja, dels för att vi väntar på att få öppna paketen (vi kommer öppna dem den 25te), men också för att jag vet vad jag missar. Jag förutspår att jag kommer sitta mycket i mitt rum, med högar av godis, lussebullar och gitarren. Spelandes väldigt dystra sånger. ja, jag är ganska förutsägbar. Och så ska vi väl laga julegott också. Som jag kan äta...


Men det får vara nog med deppiga tankar till er. Ha en jättebra julafton allesammans! Jag ska titta på glee nu och försöka bli lite gladare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0