julbak

Idag hade jag tänkt baka lussebullar. Hederliga svenska lussekatter, så jag åkte till affären på jakt efter saffran, jäst och vanligt vitt mjöl. Men hittade inte saffran. Tjejen jag frågade verkade inte ens veta vad saffran var. Skit. Men jag köpte mjöl och jäst, och så blev det pepparkaksbak istället. Så i mitt kylskåp står en stor bunke med pepparkaksdeg, som faktiskt smakar ungefär som den ska. Jag är extremt nöjd med mej själv. Imorgon eller på tisdag ska jag få mina syskon att göra pepparkakor med mej. Och om en eller två veckor ska jag göra ett pepparkakshus.. och lite fler pepparkakor. Mamma har lovat att skicka saffran också, så förhoppningsvis hinner jag baka lite sånt innan jul.
JULBAK ÄR JU ETT MÅSTE!


finns det något som är godare än pepparkaksdeg? hur fan ska jag kunna låta bli att äta upp degen som ligger och väntar i kylskåpet?

Kommentarer
Postat av: anna

åh! vad mysigt, vi har inte haft något julbak än men jag ser fram emot det! puss<3

2010-12-09 @ 20:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0