Normal tuesday? nahh

Idag har det hänt massor. känns inte som att det är samma dag som imorse. Jag har gått i skolan som vanligt, men under lunchen och 4 period följde jag med ana till ett rotary möte. Hon hade fått ett mejl av en rotarian, som i sin tur hade haft kontakt med morfar, så jag ska träffa henne någon dag och äta middag. Tyvärr var hon inte där, men det var trevligt ändå. Det är två elever som går på mötet varje vecka förutom ana, och vi hade ganska kul. Och åt god mat. Mycket bättre än skolmaten...

Jag har även fått min första ovän på skolan. En jättejobbig kille i min dramaklass, som helt randomly sa en kommentar om hur dåligt det jag gjorde var. Trots att han själv inte vågade gå upp och göra det inför klassen. Det irriterade mej något, så jag sade till honom att det var en j*vligt onödig kommentar (i finare ord. tjejer får inte svära i usa), och han blev jättesur på mej. I eftermiddags när han gick förbi mej i korridoren, och jag inte sa något till honom så ropade han efter mej " are you not going to hit me? ". Pffff. Kan väl trösta mej med att läraren hela tiden klagar på hans dåliga attityd.

Vi har också fått en ny spanska lärare. Jag vet inte om jag har berättat hur våran första lärare inte fick undervisa längre eftersom att hennes temporärar licens blev indragen två veckor in på skolåret. Efter en vecka med olika subs så fick vi en permanent sub, som pratade väldigt tyst, och inte kunde undervisa alls. När eleverna började klaga för mycket fick vi nu den här veckan den andra spanskaläraren, som är mycket mycket bättre än sub-en. Fast jag hoppas ändå att den första läraren kommer tillbaka, hon var jättebra....

Film idag på Eng 104. = tilfälle att vila.

btw GRATTIS ANNA igen.. det är fortfarande din födelsedag i USA :D

ursäkta för långt tråkigt inlägg utan bilder. ibland måste man skriva av sej lite.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rotary är fantastiskt. Jag gick in på Prineville Rotaryclub på nätet och fann en club på ca 35 medlemmar. President är Kim Hicks och sekr Kristi Hiaasen. Jag mailade dom för att berätta att min dotterdotter fanns i Prinville. Jag fick svar med vändande mail från Kristi Hiaasen. Hon berättade att hon varit utbytesstudent i Sverige (Örnsköldsvik) en sommar 1968. Hon berättade också om Ana men det visste du redan. Hoppas du får gå på flera Rotary-möten. Oc så tycker jag den blå tröjan. Sveriges flagga gul o blå.

Kram MF

2010-11-03 @ 07:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0