mer homecoming...

Så nu har ni sett bilder ifrån fredagen. då kan vi backa till torsdag. Då hände det inget intressant, förutom att jag var i Portland med the soccerteam.

Onsdag däremot hade vi min favoritdel utav homecoming - Powderpuff!!

Jag har seriöst aldrig haft så kul i hela mitt liv som under powderpuff. Amerikansk fotboll är toppen! Saker händer mycket snabbare än i vanlig fotboll, och om du tittar finns det massor av annat du kan göra under tiden. Man springer, tacklas, och jagar folk. Kan det bli bättre?

Jag spelade iallafall i offensiven, min position kallades left wing. Spelet går ju ut på att få bollen till mållinjen, och det gör man med hjälp av olika plays, som bestämms i förhand när man "huddle up". Olika plays innebär att olika människor springer på olika sätt, typ. Som left wing så får man springa i ett antal av dem, och då ska man springa mot the quarterback, ta bollen, och springa mot mål. Om du inte har bollen ska du tackla och mota bort folk / fejka att du springer med bollen. Om ni inte har sett football ngn gång kommer ni inte förstå ett dugg av det här...

Men jag sprang iallafall ett antal gånger, och det var riktigt kul! Vårt lag hade gamla jerseys på oss, och hade målat ansiktena i skolans färger. Först spelade vi mot sophomores, vilka vi krossade. Sen spelade vi mot seniors, och borde ha vunnit, förutom att domarna inte ville komma på kant med the seniors. De lovade istället oss att om vi ville kunde de se till att vi vann nästa år. Tack så mycket.

Sen hade vi ju cheerleaders, alltså killar som var våra cheerleaders... 

jag har massor av filmsnuttar ifrån powderpuff!!! ska fixa ihop dem till en liten film som jag sen kan visa er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0