high on life

Jag älskar mitt liv. High school passar mej alldeles utmärkt, och sakta men säkert börjar jag hitta nya kompisar (alltså inte bara de min syster umgås med) Vi är jättemånga utbytisar på skolan, och idag hade de flesta av oss möte med den ansvariga från ICES. c'etait du n'importe quoi. Hon ska tydligen börja leta efter en permanent familj i nästa vecka, så om en eller två månader borde jag ha bytt familj. Lite deprimerande då jag trivs jättebra, men det blir ju inte adjö direkt.

Mina lektioner har som sagt ändrats något . Nu börjar jag dagen med  Personal Finance, vilket är kul och intressant. Inte så mycket arbete heller, iallafall inte än.
Sen har jag Drama, vilket är jättekul. Man träffar folk, lärarn är toppen, och så. Här har vi inte heller mycket arbete utanför lektions tid. Sen så kommer AP Chemistry, vilket inte är så svårt som det låter. Vi kommer labba mycket, men själva innehållet är typ kemi A.  fjärde timmen har jag US History, med en ny lärare. Hon är helt ok, men lektionen är inte min favorit. Lunch är det som kommer sen. Vad jag äter till lunch varierar från dag till dag. Ibland tar jag med mat, ibland äter jag i skolan, ibland off campus.
första lektionen efter maten är Eng Fiction . där vi läser noveller och diskuterar dem. Sen kommer Pre calc. Inte jättesvårt heller. Just nu repeterar vi matte B, sen C, och en bit av D. Läraren här är sjukt rolig, och gör massor av konstiga saker, och kan driva med sej själv och hennes lektioner. Sist men inte minst har jag Spanska. Enkelt som bara den, då jag har gjort alllt redan. Men jag orkar inte byta schema igen, så det får duga.

Idag såg jag mitt första football game, det var inte hela konkarongen med cheerleaders och sånt då det bara var JV laget. Men det var kul ändå. Jag gick dit med de två brasilianska tjejerna och en amerikansk kille. På matchen träffade vi massor av andra personer också, som en norsk utbytis mm. Vi hade kul, trots förlusten. (ja cowboys är dåliga i allt utom volleyboll ....)

GOOD NIGHT PEOPLE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0