High School

WOW high school är verkligen som i filmerna. Förutom att de flesta inte äter i matsalen hos oss. Därför finns det inte det coola bordet mm. såvitt jag vet. Men herregud var häftigt det var. Nu är jag officiellt en elev på Crook County High School.  I'm a real Cowgirl. Wiie.

Jag har ett schema, ett skåp, jag är Junior, och jag åt inte första skollunchen inne på toan. Kan det bli bättre? (troligen. Jag kunde ju vart senior!!)

Mitt Schema ser ut såhär :

1 semester :

1H Personal Finance  ( en klass där du typ lär dej hantera pengarna i hemmet, lite ekonomi mm. alla seniors måste ta kursen, så det är ju kul)
2H Drama (dom sa att lärarn var riktigt bra, så varför inte liksom? man lär ju känna folk där också )
3H Advanced Chemistry ( typ som kemi A och B, kan vara bra så att jag har lite mindre plugg nästa år, mycket labbande tydligen)
4H Algebra 2 ( verkar vara för enkel så jag ska nog byta till Pre Calculus... )
LUNCH
5H English 104 Fiction ( litteratur klass, samma stil som engelska C tror jag. Lärarn är riktigt skön, börjar typ prata om tv serier istället för det vi läser )
6H PE 2 (ska sätta dit pre calc istället tror jag, vi får se vad jag kan ha 4 H istället.. )
7H  US History  ( alla utbytisar måste ta det nån gång, verkar riktigt tråkigt. Men jag kan väl sova då istället. )

2 semester :

1H Stagecraft ( man gör typ kulisser och allt annat runt teatern. Kan byta ut den mot drama om jag vill senare. Typ. Samma lärare som teatern)
2H US History ( som innan, men med en annan lärare. )
3H Adv Chemistry ( samma som innan)
4H Landscape design ( the councelor frågade vad jag ville bli, jag sa arkitekt, och hon rekommenderade den här lektionen. Vi får väl se vad det blit )
LUNCH
5H Creative Writing ( precis vad det låter som. En skriv kurs. )
6H Social Animal ( tror jag. Lite som psykologi. Verkar kul, dessutom kommer jag inte hinna läsa psykologi hemma)
7H Algebra 2 ( fast jag ska ju hoppa av de klassen, så schemat kommer nog ändras lite till. )

allting kan ju ändras ännu mer. Speciellt den andra terminen...  Men det mesta verkar bra just nu :)

om ni bara visste hur tung min kemibok är!! jag ska aldrig mer klaga på våra svenska böcker. Fy fan. Ska få en lika tjock i Pre Calc också. Herregud. Vet ju inte ens hur mitt skåp funkar!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0