Zupp

hej hopp! jag är så glad att ha börjat skolan igen :) och att ha fått umgås med alla jag träffat här. Lektionerna kanske inte är så värst hög nivå på, men det är ju sällskapet som gör det till något bra. Alla små test jag haft hittills har varit extremt enkla, och jag tror inte att jag har så mycket svårare att se fram emot. På våra spanskaprov kommer vi få ha våra pärmar och anteckningar som hjälp, och de flesta proven är som sagt multilple choice. När jag sa att det inte var fallet i något annat land i världen reagerade min värdsyster med chock, och sa att hon skulle ha dött i så fall.

Enda jobbiga/ dåliga med ämnena är i US History (för att det är så långtråkigt och lärarn är så patriotisk) , Kemi ( för att våra labbrapporter ska skrivas för hand och vara jättedetaljerade ), matten ( för att alla termer är på engelska, och det förvränger ALLT! tom PQformeln är annorlunda!) och spanskan ( lärarn översätter ALLT till engelska, tom saker som "bläddra till s.12 " och " godmorgon och välkomna in", alla instruktioner är på engelska, och för några dagar sen såg vi en dokumentär om mexico på engelska... vf? )

Idag hade min lillasyrra sin första volleyboll match, vilken dom vann stort. Alla i den här staden verkar vara bra på volleyboll... Men jag ska nog ta track and field till våren, verkar som att en del roliga människor tar det som sport... Imorrn ska jag se ännu en volleyboll match, med min stora lillasyrra, som spelar mot ett riktigt bra lag, det ska nog bli kul och se på tror jag. Och på fredag är det ju ett football game på hemmaplan... Exiting

mon dieu vad mitt liv kretsar kring sport nowadays...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0