Chocolat

En liten tanke, har jag blivit en "såndär konstig typ som sitter och kollar på filmer ifrån foreign kategorin, och tycker att de är bättre än alla andra för att de kollar på djupa filmer" ??

Jag såg ju L'arnacoeur i helgen, och en brasiliansk film, och nu när jag kollar igenom kategorin med "foreign" filmer hittar jag massor jag vill se på... alla 3 millennium filmerna finns där, jag har bara sett den första, jag hittade två andra franska filmer, och lite annat smått och gott. Dessutom vill jag verkligen se en hel bunt andra franska / svenska filmer!! De flesta är kanske inte så djupa, men det känns ändå udda att leta efter filmer i "foreign" kategorin. Udda. Bra. Tror jag. Jag gillar det faktiskt... 

Kan det vara så att när man är borta hemifrån så blir minsta lilla sak som påminner en om vad man älskar så mycket bättre? Så fort jag ser ett filmklipp, en snutt av en amerikansk film, en bild, eller något annat som har med Paris att göra slappnar jag av. Andas ut, drar ett djupt andetag. Känner mej stolt, och det brukar göra min dag mycket bättre.

btw Mamma:  Rated R innebär att barn under 17 måste ha med sej en vuxen för att få gå in i biosalongen/ se filmen. Alltså kan jag lagligt se dessa filmer, men om det syns på "tidigare sett"i netflixen tror värdpappan att någon annan har sett filmen, och då blir han inte glad. Inte för att de bryr sej om ratingen, även i PG filmer så spolar de förbi alla bitar där någon pussas/ går på dejt... Tom i Iron Man hittade de 2-3 snuttar att spola förbi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0